[O1] 1.6, vs. 1.9D porównanie kosztów, co lepiej wybrać

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #26
    Zamieszczone przez M@rcin123
    silnik BFQ najmniej pali ze wszystkich 1,6
    No ale nie siedem litrów w mieście. Tyle to spali CC, SC albo inny Matiz, ale nie taka kolubryna...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • star200
      Ambiente
      • 2009
      • 177

      #27
      BFQ to który :?: Acha to nic że pierwsze wskazania ekonometru wskazują np 10,20,30, czy więcej l/100km. tak na prawdę do dane z pierwszego pomiaru , z pierwszych 300 potem 600 i tak dalej metrów. I te dane zawyżają normę. Raczej patrze na uśredniony wynik z kilku jazd i to jest bardziej miarodajne 8)

      Komentarz

      • zpluta
        L&K
        • 2008
        • 1194

        #28
        Zamieszczone przez star200
        i to jest bardziej miarodajne 8)
        To oczywiste
        :

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez Evil
          Ja średnio robię mało km
          benzyna
          zdecydowanie i na dodatek bez dokładania LPG, bo się nie zwróci. TDI aby miało spalanie na przyzwoitym poziomie to potrzebuje ok. 7-10 km jazdy zimą. Jeszcze różnica 5 kzł w cenie zakupu, to już w ogóle bez sensu. Dopłata jak przy zakupie nowego.

          Komentarz

          • ARobert
            Rider
            • 2008
            • 254
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            ..a ja bym radził kupić auto po prostu w lepszym stanie. Jeżeli TDI to 80 proc. sprzedaży Octavii to może jednak da się coś szybciej ustrzelić przyzwoitego w tej wersji. Ja jestem zadowolony z 1.6 ale diesel mnie zawsze korcił pomimo że przebiegi i codzienną drogę do pracy mam wybitnie pod benzynę. Moja 1.6 spaliła ostatni zbiornik ze średnią 11/100 i to jest chyba nawet nieco mniej niż poprzednia Siena 1.2 ..ot taki fatalny odcinek drogi mam rano do pracy... same korki.

            Komentarz

            • abyss
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 245

              #31
              Używam O I 1.6 AVU (to poprzednik prawie identyczny z BFQ) 102KM. Spalanie na krótkiej trasie(2km) w mieście: zwykle 11-11.5l/100km. Spalanie przy jeździe "kapelusznika" na autostradzie - w zależności od obciążenia od 5.5 do 6.5l/100km. Na osiągi specjalnie nie narzekam - bo to nie jest sportowe auto. Testowo 185km/h idzie i jeszcze pod butem coś zostało - ale jazda na trasie powyżej 150-160 jest męcząca - to nie ten typ konstrukcji. Generalnie - O 1 polecam jako takie, a używane TDI brał bym dziś chyba tylko z bardzo dobrych i znanych rąk .
              ...

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #32
                Zamieszczone przez metrotest
                A może przemyśl 2.0 benzynę.
                - spali więcej niż 1.6, ale przy niedużych przebiegach nie jest to tak istotne,
                - silnik pancerny - tak jak 1.6,
                - jednostka elastyczna, a można też i mocniej pocisnąć /jak nie chcesz słabszej 1.6/.

                Jest jeszcze 1.8T :twisted:, ale z turbinką i już pali /choć wiele potrafi :diabelski_usmiech/.

                Sorry jeśli namieszałem, ale 2.0 benzyna wydaje mi się optymalnym wyborem.
                No ale znaleźć 2.0 jest jeszcze trudniej niż 1.6 w tłumie TDI. Co do meritum sprawy to podejścia są dwa:
                - zdroworozsądkowe: bierz beznynę 1.6, bo tańsza, robisz małe przebiegi i da się tym jeździć (mam Roomstera 1,6 i z tym silnikiem super się sprawdza jako auto miejskie)
                - zapewniające przyjemność z jazdy: TDI + chiptuning lub 1.8T

                Wybór należy do Ciebie
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • mani0
                  Rider
                  • 2008
                  • 643

                  #33
                  szwagier robi rocznie 8-10k i zaraz bedzie kupował nowy samochód.
                  i normalnie nic do niego nie trafia - DIESEL i nic innego go nie interesuje.
                  nie ma darmowego paliwa, nie dociera do niego, że nowy benzin FSI, albo TSI będzie tańszy

                  Komentarz

                  • Maru 123
                    RS
                    • 2008
                    • 4660

                    #34
                    Evil, podzielam zadnie kolegów. myślę że powinieneś wybrać 1.6. skoro robisz małe przebiegi to diesel długo Ci się będzie zwracał a za różnicę w cenie na korzyść benzyny 1.6 będziesz mógł wykorzystac kupując młodsze auto IMHO :roll:
                    1.8T AGU L&K

                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez mani0
                      normalnie nic do niego nie trafia - DIESEL i nic innego go nie interesuje.
                      wcale się nie dziwię, jedna rzecz to "czy to się opłaca" a druga, że ktos po prostu może lubic diesla, albo chce go modyfikować itd...
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #36
                        Zamieszczone przez star200
                        Odbiegamy od ematu. A ten 102KM to jest 16V :?:
                        Jeśli pytasz o BFQ to osiem zaworów.

                        Komentarz

                        • Evil
                          Rider
                          • 2009
                          • 721

                          #37
                          Ok ogromne dzięki za taką pomoc, miałem nadzieje że właśnie uzyskam.

                          Prawdopodobnie padnie na benzynę, za taką będę się oglądał chyba że tak jak jeden kolega napisał, jeżeli się trafi ciekawy egzemplarz TDi to może też się skuszę ale musi to być jak piszecie pewny i konkretny... bo jak się domyślam w TDi jest łatwie wtopić niż w benzynę.

                          Jeżeli chodzi o silnik to 1.6 (jeżeli chodzi o oznaczenia to nie do końca jeszcze je rozszyfrowałem) bo silnika 2.0 naprawdę nie wiem czy spotkałem gdzieś w ogłoszeniach. 1.4 odpada na starcie.

                          Ja ogólnie mam styl jazdy bardzo ekonomiczny, bardzo spokojny, nie jestem typem wyścigowca a więc faktycznie 1,6 wystarczy. Jak pisałem teraz jeżdżę 1.0 50KM (Polo rok 98) a więc wiem że dwa razy więcej koni i prawie pół razy mocniejszy silnik, mimo większego ciężaru będzie dla mnie odczuwalny (porównanie kolegi z Yarisa na Octavie).

                          Mimo wszystko spalanie w granicach 10l to troszkę dla mnie mały szok... sporo te 10l, ja jestem przyzwyczajony do niższych spalań 6-7l, 8-9 to nie pamiętam aby kiedyś tak mi spalił, no ale nic nie ma za darmo, potrzebuje większy samochód to też będzie trzeba płacić więcej za jazdę.

                          Teraz tylko zostaje szukanie ciekawego modelu... mam na oku 1.6 2005r. ale niestety uczestniczył w wypadku/stłuczce na tyle że poduchy wystrzeliły, uderzenie prawy przód... więcej się nie potrafię dowiedzieć...
                          w każdym bądź razie wszystko na chłodno

                          Jeszcze raz dzięki za pomoc, i jeżeli ktoś ma coś jeszcze do dodania to chętnie poczytam.

                          Bardzo chętnie bym kupił samochód od któregoś z klubowiczów, bo taki samochód jest znany przez klub i to robi wielki plus, no ale obecnie nie ma chętnych benzynę sprzedawać, a Tdi za drogie :|

                          pozdrawiam, Evil

                          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                          Komentarz

                          • michalse7
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 130

                            #38
                            odp

                            ja z kolei robię średnio ok 1800km/mieś (nie licząc oczywiście nieprzwidzianych wypadów), czyli podejrzewam że ok 20 000 rocznie - też się zatanawiałem się nad 1.6 z fabryczna LPG, ale po poprzednich doświadczeniach z LPG dałem sobie spokój - i oczywiście ta możliwość upgrade silnika (bezcenna) :wink:


                            Chip stage 1

                            Komentarz

                            • Deco
                              Rider
                              • 2008
                              • 612

                              #39
                              spokojnie, jak chcesz 2,0 to mogę Ci sprzedać silnik i nawet z automatyczną skrzynią biegów i to za przyzwoite pieniądze

                              Komentarz

                              • star200
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 177

                                #40
                                Zamieszczone przez Evil
                                Mimo wszystko spalanie w granicach 10l to troszkę dla mnie mały szok... sporo te 10l,
                                Pisałeś że masz oszczędny styl jazdy ja raczej się nie wlokę i średnią mam zawsze do 9L. No to Ty zejdziesz do ośmiu. Ale zobaczysz różnicę .... to już nie Polo

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #41
                                  Jeśli chodzi o kalkulacje "oszczędności" na dieslu to przy obecnych cenach paliwa różnica in plus dla klekota to ok 10 PLN na 100 km. To da ok. 1500 PLN w ciągu roku, czyli po ok. trzech latach zakup się zwraca (nie licząc lepszego wyposażenia).
                                  Jesli chodzi o awaryjność- w których to tak leciały skrzynie biegów???? Nie jedensześć właśnie???
                                  Poza tym jak się trafi. Nigdzie nie jest powiedziane, że z pancerną 1,6 nie będzie problemów, tak jak z pancernymi 1,9.
                                  Każde rozwiązanie ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Kolega powinien wziąć pod uwagę także walory użytkowe silników- po prostu przyjemność z jazdy. Ja gdybym miał wybierać po raz kolejny, to po raz kolejny kupiłbym diesla (Octa jest drugim pojazdem z takim silnikiem).
                                  Kolejna sprawa jest taka, że kupując auto używane (no chyba, że ze znanego źródła), to zawsze trzeba się liczyć z wydatkami, a już na pierwszy ogień musi pójść rozrząd i wszystkie płyny.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • star200
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 177

                                    #42
                                    Zamieszczone przez tomil
                                    Poza tym jak się trafi. Nigdzie nie jest powiedziane, że z pancerną 1,6 nie będzie problemów, tak jak z pancernymi 1,9.
                                    Nawet nówki się potrafią posypać....a co dopiero auto za 20tyś. Choć disel za tę kasę to raczej obchodził bym z daleka.

                                    [ Dodano: Sro 14 Sty, 09 15:14 ]
                                    Zamieszczone przez tomil

                                    Każde rozwiązanie ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne.
                                    chyba kolega spał na matmie :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • ARobert
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 254
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez tomil
                                      Jeśli chodzi o kalkulacje "oszczędności" na dieslu to przy obecnych cenach paliwa różnica in plus dla klekota to ok 10 PLN na 100 km. To da ok. 1500 PLN w ciągu roku, czyli po ok. trzech latach zakup się zwraca (nie licząc lepszego wyposażenia).
                                      ...przy aucie używanym różnica w zakupie niewielka a jak się kupuje nowe to jest mega dylemat bo róznica wynosi 10tys PLN. Teraz to jest jeszcze ten 1.4TSI ...jeżeli jest w stanie połączyć zalety diesla i benzyny a przy tym być ekonomicznym i trwałym to królowanie TDI może się nieco osłabić.

                                      Komentarz

                                      • jarku.
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 139

                                        #44
                                        tak, tak, każde rozwiązanie ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne, a ja jestem za 1.6, a nawet przeciw! :P
                                        http://zzakierownicy.autokult.pl/

                                        Komentarz

                                        • rezon
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 1894
                                          • Volvo
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez tomil
                                          Jesli chodzi o awaryjność- w których to tak leciały skrzynie biegów???? Nie jedensześć właśnie???
                                          u mnie z 1,6 - O1 135 kkm,O2 62kkm, O1 służbowa 134kkm i jakoś bez problemów ze skrzynią. A w których to tak leciały turbiny???? nie w jedendziewięć właśnie???? A żadna 1,6 nie miała problemów z turbiną :wink:. Na co dzień jeżdżę obecnie O1 z 1,6 i na "trasy" 3-5 km, uważam, że jest to znacznie lepszy silnik niż 1,9TDI. Zimą spalanie będzie porównywalne. Nie wiem jak Octavia, Ale w Outlanderze spalanie na komputerze po kilku km wychodzi ok. 10l/100, dopiero później zejdzie do 7 i mniej. Diesel potrzebuje jednak ok. 10km aby się nagrzać. A na 3-5 km - a to turbiny nie przeciążaj, a to zimno w kabinie (Octavia), itd... Może 1,6 to nie jest rakieta, ale wczoraj zrobiłem 800km ze średnią 67km/h - w tym dwukrotnie przejżdżając przez centrum W-wy, co miało istotny wpływ na średnią prędkość. Na pewno w TDI na trasie mniej trzeba wachlować drążkiem zmiany biegów, ale w mieście to tragedia bez DSG. Na wypady weekendowe używam obecnie 2,0TDI to mam pojęcie wiem jak się jeździ i tym. Jak się dynamicznie jeździ TDI to też w 6 się nie zmieści, a benzynę na trasie zamykam w 9 LPG (BFQ mile mnie zaskakuje - AKL i BSE potrzebowały ok 1l więcej)

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9943
                                            • Ford

                                            #46
                                            Zamieszczone przez rezon
                                            Zamieszczone przez tomil
                                            Jesli chodzi o awaryjność- w których to tak leciały skrzynie biegów???? Nie jedensześć właśnie???
                                            u mnie z 1,6 - O1 135 kkm,O2 62kkm, O1 służbowa 134kkm i jakoś bez problemów ze skrzynią. A w których to tak leciały turbiny???? nie w jedendziewięć właśnie???? A żadna 1,6 nie miała problemów z turbiną :wink:
                                            właśnie, nie słyszałem jeszcze, żeby w jakimś jeden-sześć padła turbina lub N75... 8)
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              a na koniec i tak wszystko weryfikuje start spod świateł :wink:
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • czernobyl
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1276
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #48
                                                taki ładny temat się rozwinął, a ja nie mogłem się wcześniej dopisać :lol:

                                                też polecę 1.6 BFQ - robię rocznie 20-25kkm i uważam, że posiadanie 1.9 TDI nie wyszłoby mnie taniej w eksploatacji. spalanie zaskakuje pozytywnie - na trasie, żeby spalić 7L/100, trzeba lecieć >120km/h i często wyprzedzać zaczynając z trójki. minimalne spalanie jakie zanotowałem na komputerze to 4.9L (dokładność jego wskazań to ok +/-5% w stosunku do rzeczywistości). ogólnie to 6-6.5L w trasie i 8-9 w mieście (+1L/100 zimą, gdzie po pierwszym kilometrze na zegarze pojawia się 30L/100).
                                                nad gazowaniem zastanawiałem się tylko moment - MZ średnio się opłaca przy obecnych cenach

                                                w stosunku do 1.0 50KM będziesz na pewno pozytywnie zaskoczony również elastycznością tego silnika - w zasadzie da się toczyć(=utrzymywać prędkość) mając 1300 rpm na każdym biegu. w stosunku do BSE, czyli 1.6 w O2, jest dużo lepiej - w BSE do 2.5k rpm nic się nie dzieje, dopiero potem samochód rusza do przodu

                                                nie jestem zapalonym fanboyem 1.6 BFQ, nie zamierzam nikogo nawracać ani słowem, ani siłą - dobrowolnie przyznaję, że TDI śmiga się bardzo miło, a na trasie wręcz bosko, gdzie można kompletnie zapomnieć o wachlowaniu biegami. i tego zazdroszczę posiadaczom TDI

                                                Komentarz

                                                • zpluta
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1194

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez czernobyl
                                                  minimalne spalanie jakie zanotowałem na komputerze to 4.9L
                                                  Średnie? Bo chyba nie masz na myśli chwilowego? W jakich to było warunkach?
                                                  :

                                                  Komentarz

                                                  • ASGARD
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 123

                                                    #50
                                                    bierz benzyne miałem diesla teraz mam 1.6 fsi i powiem tak robie 15 tys rocznie i to starcza a co do jazdy to 3 bieg i rakieta na czworeczce tez idzie dobrze i bez problemu jedziesz ..po co wiec sie rozwodzic czy diesel czy benzyna odpowiedz jest jasna zakup diesla zwraca sie po ponad 110 tys przejechanych ...elastycznosc jest tez fajna a jak sie ostro nim pojezdzi to sie nie zamuli wkoncu to tylko 1.6
                                                    CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...